måndag 24 oktober 2011

En dag på jobbet med RawFood









Idag hade vi föräldrarmöte på förskolan där jag arbetar och jag fick stanna kvar tills åttatiden. När det kommer till mig och mat har jag alltid en rädsla för att bli hungrig med mig och när jag vet att jag inte kommer få ett ordentligt mål mat till middag, så stressar det mig. På lunchen gick jag och köpte färdigkokta svartabönor trots att det inte är Raw Food och tänkte äta dessa med en avokado till en lätt middag.

Klockan blev fem och jag slutade för dagen, men ingen hungerkänsla hade infunnit sig. Jag stod mig alltså fortfarande på mitt morots- och rödbetsberg, med pumpakärnor, nötter, hampafröm, psylliumfrön, purjolök, svartabönor och olivolja.

Jag tror att slutsatsen är; Att jag äter så himla bra mat att min kropp är nöjd på näring. Den skriker inte efter socker, smakfärstärkare eller andra quick fix - jag är nöjd med min kosthållning och det är så himla bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar