lördag 22 oktober 2011

På riktigt mat


(Sallad; Avokado, granatäpple, Quinnoasallad (fusk!), rivna morötter, rivna rödbetor, Dressing; Purjolök, pepparrot, Cayennepeppar, olivolja, citron)



Tänk att allt för många, allt för ofta oroar sig för hur de kommer sakna det ena eller det andra, men hur det istället (för mig) öppnar upp för att hitta kärlek till nya saker i livet. Jag har slutat med alkohol, cigaretter, socker, kött och uppvärmd mat och jag har aldrig varit lyckliare. Jag tittade på "Landet Brunsås" på Svtplay igår, programmet om köttindustrin, och när jag gick i mataffären igår och bubbade på mina granatäpplen och cashewnötter fick jag INGET sug efter kött när jag gick förbi köttdisken. Jag inser att det bara är genom att förtränga hur köttindustrin ser ut, som jag kan stå ut med ett köttliv och som jag så länge förträngt att de där köttbitarna under plastfoliet faktiskt varit ett levande djur.

I mitt nya Raw Food liv så känner jag på riktigt kärlek i maten som jag stoppar i mig. Den är högst levande, smakrik och ändrar färg, form och konsistens när den blir gammal - den är på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar