tisdag 25 oktober 2011

(En blomma på min hemmaodlade pelargon!)


Livet är så fint och det känns i hela kroppen. Det är sådan lyx att få arbeta med barn, ibland glömmer jag det under dagarna. Ibland när jag blir trött kan jag få för mig att de har utarbetade strategier för att jävlas, men kommer ofta på mig själv ganska fort med att barn bara är barn. Idag hade vi höststädning på gården och vad de älskar att vara delaktiga och hjälpa till när det styrs upp! På eftermiddagen hade vi korv och bröd till mellanmål och de fick själva köpa korv och mjölk för låtsaspengar av korvgumman som var jag. De älskade det!

Trots att jag ofta verkligen uppskattar mitt jobb så kan det ibland vara lätt att se jobbet mer för något som måste göras och inte det fantastiska i att få vara med de där ljuvliga barnen varje dag. Och jag har en känsla av att Raw Fooden som jag nu äter tillåter mig att vara ännu lite mer med i livet, jag upplever att det ger mig energi och en närvara med naturen.

Däremot har jag fuskat lite, inte mot mig själv eftersom jag tillåter det, men mot Raw Food kosthållningen som tradition, jag äter t.ex. kokta bönor, sen har jag haft ostar kvar i kylen som jag ibland äter av och tänker äta upp. Jag gör även smoothiesar på färska ägg och sen har jag haft lufttorkad skinka i kylen som även den ska ätas, men jag äter mig sakta ur kylskåpet och närmar mig en raware mathållning. Sen är det lite klurigt att förstå sig på vilka prylar som gör att man håller mättnadskänslan längre, men avokado, nötter och olivolja är stora favoriter och hur var det nu med oliver?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar