lördag 30 juli 2011

Kyss mig!


What to say, what to say!?
Jo, men visst fan var den underhållande och visst är det grymt att få in lite lebbor igen på den svenska bioduken! Befriande med kvinnor som bryter normen och går på den riktigt magkänslan istället för samhällets förväntningar, dock blev budskapet lite väl övertydligt och superklyschigt. Jag skulle gärna se filmen och styra vem som får tänka vad, eftersom jag misstänker att filmen kommer ses av inte så ifrågasättande ögon. Ögon som ser två långa, smala, skitsnygga, yppiga brudar som har ljuvligt sex med varandra … Härligt att lesbiskheten blev välkomnad in i vita stilrena hem hos en stereotyp stockholmstjej, men samtidigt vill jag försöka ansvara för hur den kommer att ses med olika ögon – vilket skulle bli ett enormt arbete för mig!
 
Jag vet inte riktigt själv vad det är jag vill ha sagt. De olika tankebanorna kör i varandra i mitt huvud. Det som jag egentligen stör mig på är att oavsett hur mycket feministiska budskap som kräks ut i denna värld så lever vi fortfarande i ett sjukt mansdominerande samhälle (på många områden, även om jag skulle vilja säga; På alla områden!) Och då kan feministiska budskap lätt misstolkas, missbrukas och misshandlas av dem som har starkare röst och där vill jag styra så att det landar ”rätt” hos alla människor …


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar