söndag 31 juli 2011

Bråte!

(Min syster hittade också ett gammalt brev.)









 (Min syster hittade även denna och fällde kommentaren "Tänk om man får en liten flicka ... ")



(Och den här blommiga tygkassen sydde min mor till mig och mina jymnasitkkläder i första klass!!)



Idag bestämde jag mig för att ta en titt på pappas vind. Ta aldrig en titt på en vind som du inte besökt på tio år mitt i sommaren. Luften var tjock som sirap och syret var slut, det var varmt som satan och jag kunde inte slita mig. Jag hittade ett gamalt brev som jag tog med mig hem, en julgransbelysning, ljusstakar, kaffekoppar och lite annat. Dessutom hittade jag en hög med gamla skolböcker som aldrig blev tillbakalämnade eftersom jag aldrig lämnade tillbaka dem ...
Sen skyndade jag hem för att göra middag åt mina gamla högstadiekompanjoner M, J och S. Så trevligt att ses igen, varje gång vi ses är det som om att jag får grepp om en liten bit av den där hemska tiden i högstadiet ... även om det är allt annat än hemskt att ses idag.










Känner mig upprymd efter denna bio-, fest-, chill-, tvätt-, frukostdates-, rota runt bland bråte- och middagshelg! Laddad för fyra dagar på caféet och sedan tio New York dagar med M. Tio dagar, om fyra dagar och några timmar. Can't wait!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar