fredag 29 juli 2011

Det bästa jag vet.





En av de absolut bästa sakerna jag vet är att gå upp riktigt tidigt på morgonen. Jag tror att det är den känslan som många nattugglor har på natten. Det känns som om jag äger tiden och staden. Det är tyst och långt kvar innan telefonen börjar ringa och innan de flesta andra börjar vakna till liv. Jag älskar att koka en stor kanna kaffe och läsa tidningen och då jag har pluggat är det min absolut mest värdefulla pluggtid. Det kan tyckas vara lättare att komma upp på mornarna när det är sommar men för mig är det faktiskt enklare när det är mörkt ute, under den perioden då det inte är riktigt ljust förrän tio. Då har jag min bästa pluggtid mellan 4 och 10 på morgonen och sedan återtar jag studierna igen på eftermiddagen eller kvällen! Nu längtar jag efter att börja plugga igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar