onsdag 27 juli 2011

Ett barn är fött ...


(På bilden ser vi en bamsekruka där jag har odlat en basilika som jag införskaffat i en vanlig livsmedelsbutik, men som fortsätter att sprida sig och därför behövde en större kostym.)


... Ja, nästan så känns det. Jag har bloggat förr men bestämde mig för att sluta och sen tog jag upp det igen, men det blev aldrig det samma, det blev spretigt och oengagerat. Den här gången känns det som om ett efterlängtat barn precis har kommit till världen. Så; Varmt välkommen!

Det gröna står för så mycket som jag tycker är bra. Grönt är inte bara en fin färg, det står även för ekologi, växtlighet i allmännhet, det sägs vara en lugnande färg och dessutom är det en symbolisk färg för ett (schysst) politiskt parti (Mp) och ett trevligt forbollslag (Hammarby). Grönt är en färg på min favoritfrukt, Mango och på min favorit grönsak, Avokado. Grönt är även en symbolfärg för; Kör! och Gå! Men man kan också vara grön av avund och är inte monster i tecknade filmer ofta gröna? Grönt är i allra högsta grad en angelägen färg för denna Blogg ...

... och Klara, det är jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar