fredag 29 juli 2011

Den stora bubbaren.


Jag försöker att ta till vara på sådant som redan finns i familjen eller vänners rest-prylar istället för att köpa nytt, men om jag sa att detta bara är ur miljösynpunkt så skulle jag ljuga. Framför allt är det för att jag avskyr nyproduktion. Jag flyttade in i min nya lägenhet för snart två månader sen (konstaterar att jag bott är i två månader i skrivande stund ... ) och detta har resulerat i att jag alltid bubbar på något. Åker förbi min pappas bostad och blockar upp mattor, stolar och gamla kläder, åker till mamma och hämtar hyllor, till syrran för en skrivare och ut ska tidningar och tomflaskor, sopor och kartonger. Jag ser sällan andra med lika mycket prylar som jag har, undrar om det någonsin blir klart.

Ordet Bubba tror jag att min farmor har myntat och är någon form av Hälsingeslang för ordet bära. Jag har vid något enstaka tillfälle hört det på annat håll och jag gillart.


(Och som en hyllning till Thomas och Kniven där jag köpt denna ring bjuder jag på en ring bedvid en kniv. Trodde att mina kollegor skulle knäböja när de fick de min nya ring, men jag fick kommentarer som "Det ser ut som en bit ståltråd". Den må se ut som en bit ståltråd - men fy satan vad jag älskar den!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar